Should an emergency/crisis situation arise, please refer to your site’s Crisis Service/Response Pathway. |
Youth Wellness Facilitator: Engaging Youth at their First YWHO Site Visit
This is a general sample script that can be referred to by YWHO Youth Wellness Facilitators (i.e., the first person a youth meets) to engage and work with youth as they enter sites for the first time. It serves as a companion document to “Tips for Building Rapport with Youth” and “Tips for Building Clinical Rapport with Family Members”. This script aims to provide consistency across YWHO staff members and hub networks. It also aims to ensure young people are appropriately welcomed, and feel comfortable both at the hub as well as in providing information to help staff best meet youth needs.
Welcome youth, introduce yourself, provide information and tour:
OR
OR
Gather information from youth verbally, and via iPad (if relevant):
Measurement-Based Care (MBC) MBC is defined as a systemic evaluation of symptoms before or during an encounter, and using the results to inform decision-making about treatment at the individual level.
Specifics:
Glossary
Inclusivity-focused services and wellness activities:
Services:
En cas de situation d’urgence ou de crise lors de la première visite d’un.e jeune, veuillez consulter le Portail d'accès aux services de crise sur notre site. |
Voici un exemple de texte dont un.e intervenant.e pivot/coordonnateur.trice d’un CBEJO (c.-à-d. la première personne que rencontre un.e jeune) peut se servir pour nouer le dialogue avec les jeunes lorsqu’ils se présentent pour la première fois à un carrefour bien être. Ce texte accompagne les documents intitulés « Conseils pour établir des rapports avec les jeunes » et « Conseils pour établir des relations cliniques avec les membres de la famille ». Il vise d’une part à assurer une certaine uniformité parmi les membres du personnel des CBEJO et les réseaux, et, d’autre part, à faire en sorte que les jeunes gens soient bien accueillis, qu’ils se sentent à l’aise au carrefour et qu’ils n’appréhendent pas de fournir des informations qui aideront le personnel à répondre au mieux à leurs besoins.
Accueillir les jeunes, se présenter, donner des renseignements et faire visiter le carrefour bien-être :
OU
OU
Recueillir des informations auprès des jeunes, verbalement et à l’aide de l’iPad (le cas échéant) :
Glossaire
Services et activités de promotion du mieux-être axées sur l’inclusion :
Services :