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Community and Social Support Services (Non-Clinical Service Visit) Pathway




Clinical Service

Pathways

Pathway

Purpose of a Clinical Service

Pathways

Pathway:

  • To guide and support care of children and youth between the ages of 12-25 presenting to the hub with mental health/substance use/ health concerns;
  • To ensure seamless transition to higher intensity across a continuum of services and follow-up services; and
  • To enhance care for young people and their families in the areas of: quality, safety, integration, and efficiency.

Essential Components

to

of the Clinical

Pathways

Service Pathway:

  • Timeline
  • Categories of care, activities, or interventions
  • Standardized assessment points

What to do, when to do it, by whom, and where

Benefits of a Clinical Service Pathway:

  • Provides youth and their families clear expectations of care
  • Provides a means of measuring client progress
  • Promotes teamwork and integration on a multi-disciplinary team
  • Improves client outcomes
  • Improves utilization of resources
The PDF below provides a visual depiction of the YWHO clinical service pathway. More information on sociodemographic data collection, the YWHO data collection platform, and clinical screening questionnaires can be found on upcoming pages of the Knowledge Base.  

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nameClinical Services Pathway_Sept25.pdf
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Trajectoire clinique

La trajectoire clinique : les objectifs

  • Guider et soutenir la prise en charge des jeunes âgés de 12 à 25 ans qui se présentent au carrefour pour des problèmes de santé mentale, d’usage de substances psychoactives ou de santé ;
  • Assurer une transition sans heurts vers des services de soins d’intensité plus élevée et des services de suivi ;
  • Améliorer la qualité, la sécurité, l’intégration et l’efficacité des soins pour les jeunes et leur famille.

Éléments essentiels des trajectoires cliniques :

  • Calendrier
  • Catégories de soins, d’activités ou d’interventions
  • Instruments de mesure standardisés

Ce qui doit être fait, par qui, quand et où

Avantages d’une trajectoire clinique :

  • permet de communiquer clairement aux jeunes et à leur famille les attentes en matière de soins ;
  • permet de mesurer les progrès du client ;
  • favorise le travail d’équipe et l’intégration au sein d’une équipe pluridisciplinaire ;
  • améliore les résultats obtenus par les clients ;
  • permet une meilleure utilisation des ressources.

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