Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.



Community and Social Support Services (Non-Clinical) Pathway




Clinical Service Pathway

Purpose of a Clinical Service Pathway:

  • To guide and support care of children and youth between the ages of 12-25 presenting to the hub with mental health/substance use/ health concerns;
  • To ensure seamless transition across a continuum of services and follow-up services; and
  • To enhance care for young people and their families in the areas of: quality, safety, integration, and efficiency.

Essential Components of the Clinical Service Pathway:

  • Timeline
  • Categories of care, activities, or interventions
  • Standardized assessment points

What to do, when to do it, by whom, and where

Benefits of a Clinical Service Pathway:

  • Provides youth and their families clear expectations of care
  • Provides a means of measuring client progress
  • Promotes teamwork and integration on a multi-disciplinary team
  • Improves client outcomes
  • Improves utilization of resources

View file
nameClinical Services Pathway_Sept25.pdf
height400




Trajectoire clinique

La trajectoire clinique : les objectifs

  • Guider et soutenir la prise en charge des jeunes âgés de 12 à 25 ans qui se présentent au carrefour pour des problèmes de santé mentale, d’usage de substances psychoactives ou de santé ;
  • Assurer une transition sans heurts vers des services de soins d’intensité plus élevée et des services de suivi ;
  • Améliorer la qualité, la sécurité, l’intégration et l’efficacité des soins pour les jeunes et leur famille.

Éléments essentiels des trajectoires cliniques :

  • Calendrier
  • Catégories de soins, d’activités ou d’interventions
  • Instruments de mesure standardisés

Ce qui doit être fait, par qui, quand et où

Avantages d’une trajectoire clinique :

  • permet de communiquer clairement aux jeunes et à leur famille les attentes en matière de soins ;
  • permet de mesurer les progrès du client ;
  • favorise le travail d’équipe et l’intégration au sein d’une équipe pluridisciplinaire ;
  • améliore les résultats obtenus par les clients ;
  • permet une meilleure utilisation des ressources.